Meklēt šajā lapā

svētdiena, 2013. gada 6. janvāris

Maljorkas palmas jūnijā!

Jūnijs mums ir jubilejas mēnesis, tāpēc atzīmējam to, dodoties kādā izbraucienā.
Šoreiz atkal braucam, izmantojot Ryanair pakalpojumus un lidojumi sākās no Kauņas: Kauņa – Brisele – Maljorka. Devāmies skatīt Palma de Mallorca. Spānijā šis brauciens mums jau bija otrais 2012.gadā.

Ielidojām Maljorkā 14.jūnija ap 20:00. Nolaižoties Maljorkas internacionālajā lidostā, pa logu mums izdodas redzēt to pilsētas daļu, kur mums plānots apmesties, un arī jūras krastu. Notiek Eiropas čempionāts futbolā un tieši šajā vakarā ir spēle pašiem spāņiem. No lidostas tiekam ar sabiedrisko transportu līdz mūsu pludmalei. Ir jau nedaudz satumsis. Iepriekš visu izpētot internetā, viesnīcu izdodas atrast ļoti ātri. Vestibils diezgan pilns ar cilvēkiem, jo visi skatās spēli, un arī pats viesnīcas darbinieks reģistratūrā ir aizņemts ar futbola skatīšanos. Ātri iekārtojamies numuriņā. Pa logu tālumā dzirdams futbols, jo gandrīz katrā mājā ir ieslēgts TV. Spāņiem futbols ir pats galvenais. Dodamies apskatīt pilsētu – valda miers un klusums, ir silts vakars. Kad tiek iesisti vārti, liekas, ka visa pilsēta gavilē.

No rīta, kad esam pabrokastojuši, laiks ir patīkami silts jau un dodamies apskatīt apkārtni. Nonākam līdz jūrai un ūdens liekas tik zils, bet Rodas salā tomēr bija spilgtāks! Gar krastu ir promenāde, tāpēc ar kājām vai kādu divriteni ir iespējams nokļūt līdz pašai galvaspilsētai – Palmai. Kādi padsmits km jau ir, bet mums tas ir pa spēkam. Ir iespējams līdz Palmai tikt arī ar sabiedrisko transportu.
Kā jau tādās mazās salās parasti ir, lidosta ir tuvu jūrai un pilsētai, tāpēc ik pa brīdim var redzēt, kā nolaižas kāds lidaparāts lidostā.

Ar kājām pa promenādi, baudīdami skatu, dodamies Palmas virzienā. Daži tūristi ir devušies rīta skrējienā, citi – pastaigā ar suni. Diena pamazām iesilst un drīz vien jau apstāties vai apsēsties gribas kādā ēnā. Tālumā jau redzama Palmas katedrāle, jo pamazām tuvojamies galvenajam apskates objektam. Katedrāles tuvumā satiksmes jau kļūst intensīvāka. Pati katedrāle, manuprāt, izskatās kā smilšu pils gotiskā stilā. Tūristu pūlis paliek arvien biezāks, pie ieejas drūzmējas tie, kas vēlas tikt iekšā. Mēs gan dodamies tālāk pastaigā pa pilsētas ieliņām. Vakarpusē esam atpakaļ mūsu pilsētiņā.

Nākamā diena mums paiet, apmeklējot Palma Aquarium, kurā redzams Eiropā dziļākais haizivs akvārijs. Ar kājām šoreiz dodamies pretējā virzienā, nevis uz Palmu. Pa promenādi aizejam līdz akvārijam. Promenādē kursē arī mazie vilcieniņi, kas savieno dažādas pilsētas daļas, bet šoreiz to neizmantojam, jo nav tik tālu jāiet. Pludmales vēl nav pilnas ar cilvēkiem, jo diena vēl tikai iesilst. Pa ceļam apskatām veikaliņus, kas izvietoti gar jūras krastu. Akvārijos iespējams redzēt zivtiņas, bruņurupučus, krabjus, koraļļus un visvisādas citas jūras radības, kas sadalītas pēc vietas, no kurienes tie nākuši – Tropu jūra, Vidussjūra utt. Pie lielajiem akvārijiem ir iespējams ērti iekārtoties uz grīdas, uz spilveniem un relaksēties, skatoties zivtiņas, klausoties mūziku.

Nākamā diena tiek pavadīta laiskojoties saulītē un apskatot jūras krastā klintis. 4.dienā mums ieplānots doties uz vienu no daudzajiem ūdens atrakciju parkiem. Rīts gan mazliet dūmakains, apmācies, liekas – pat vēss. Kamēr tiekam līdz tai pilsētas daļai, kur mums jānonāk, ir jau saulīte parādījusies starp mākoņiem. Šoreiz izmantojam tūristu vilcieniņu, ar kuru iespējams nokļūt gan tur, gan atpakaļ, iegādājoties Return biļeti. Ūdens atrakcijas parks piedāvā dažādām gaumēm izklaides iespējas. Cenšamies izmēģināt visas, izņemot bērnu atrakcijas. Dienas vidū jau nākas stāvēt pagarā rindā, lai tiktu līdz kādam nobraucienam pa trubām.

Dienā, kad dodamies prom, ir apmācies un mazliet pat līņā, kas mums, protams, rada prieku, ka tādi laika apstākļi nebija citās dienās. Maljorkas lidosta ir viena no noslogotākajām Eiropā un arī liela. Lai tiktu no viena termināla līdz citam, nākas ceļā pavadīt pat 15-20 minūtes pastaigājoties.

2011.gadā jūnijā bijām Rodas salā apmēram tajā pašā jūnija laikā. Atpakaļceļā pārrunājam, kur bija labāk – Roda vai Maljorka. Abas salas siltas, eksotiskas, vilinošas.