Meklēt šajā lapā

svētdiena, 2013. gada 13. janvāris

„3 in 1” otrā daļa – Ibica pēc ballīšu sezonas

Šajā aukstajā laikā atceramies piedzīvoto siltumu un sauli Spānijai piederošajā Ibicas salā pagājušā gada rudenī. Brauciens uz Ibicu ietilpa mūsu trīs vienā izbraucienā un devāmies turp no Madrides oktobra vidū ar Ryanair. Ibica jau iepriekš ir bijis viens no sen kārotiem galamērķiem, bet kaut kā līdz šim nebija izdevies sakombinēt pieņemamu maršrutu.

Ierodamies Ibicā jau vēlā vakarā, kad ir satumsis. Pa promenādi dodamies uz viesnīcas pusi, jo esam iepriekš kartē izpētījuši, ka promenāde ir labs orientieris, lai kaut kur nokļūtu. Nonākam viesnīcā, kur administrators sazvanās ar citu viesnīcu un piedāvā mums par zvaigzni labāku viesnīcu, kas atrodas pāris ēkas tālāk. Tas viss sakarā ar to, ka Ibicā tūrisma sezona ir beigusies un līdz ar to mūsu iepriekš pasūtītā viesnīca arī pamazām taisās ciet. Tā kā mums ir pasūtīts līdz tādam laikam, kad viesnīca jau būs ciet, mums piedāvā apmesties citur neko nepiemaksājot – Panoramic viesnīcā. Jāsaka, ka šoreiz mums tiek iedots vislabākais viesnīcas numuriņš, kādā esam bijuši. Bet varbūt tā ir tikai sajūsma, jo beidzot esam nonākuši galā. Numuriņā ir skats uz jūru, kas gan pirmajā vakarā ir pavisam tumšs, tomēr pēc skaņas un siltā jūras vēja saprotam, ka krasts ir tepat tuvumā.

No rīta mūs pamodina garām braucošie auto un kuģīši. Rosība sākas jau agri no rīta, ap kādiem 7. Tad arī ieraugām patieso skatu, kas ir vēl labāks nekā gaidīts. Pēc brokastīm dodamies apskatīt apkārtni, kur un kas atrodas. Tā kā sezonas beigas ir nosvinētas jau oktobra sākumā, tad daudzas viesnīcas, kafejnīcas, restorāni un veikaliņi jau ir ciet un var tik nojaust, ka tur kaut kas ir bijis pēc skaistajām izkārtnēm. Tāpat ir redzamas klubu reklāmas, kur tiek apmeklētāji aicināti uz sezonas noslēguma ballītēm, kas bijušas ap 5.oktobri. Vairāki klubi gan strādā arī ne-sezonas laikā. Pludmale un promenāde diezgan patukša un varam tik iedomāties, kas šeit notiek sezonas laikā. Madridē gaisā virmoja atvasara, bet šeit jau vasara un diena tik iesilst!

Pludmales smiltis nav tik gaišas un pēdām tīkamas kā pie mums LV. Dienas laikā pludmalē parādās gan vietējie, gan tūristi, bet nevarētu teikt, ka daudz cilvēku tur būtu. Dodamies sildīties tik ilgi gaidītajā saulītē, kaut arī ir mazliet dūmakainas debesis. Pludmalē mūs uzrunā kāds vietējā restorāna saimnieks, kurš apjautājas, kā mums iet un kā šeit patīk un, protams, aicina uz savu restorānu, iedodot vizītkarti.

Pēcpusdienā aizstaigājam līdz centram, lai apskatītu, kas kur mums noderīgs atrodas un iepirkt kaut ko pusdienām. Protams, neiztikt bez Sangrijas. Pa ceļam mūs aicina iekšā dažādos restorānos un kafejnīcās. Pēcpusdienā laiks jau ir pavisam apmācies, toties +26 grādus silts. Dodamies ķert skaistos skatus pilsētā un jūras krastā. Mērķis – sasniegt vecpilsētas mūrus, kas redzami tālumā.

Mazliet pakāpelējot pa kalniem, nonākam to otrā pusē, kur paveras vakarīgs skats uz ostu un ostas promenādi. Pa ceļam satiekam tūristus. Redzams, ka suvenīru veikaliņi jau ir ciet.

Nākamajā dienā dodamies meklēt Pacha klubu, kas atrodas apmēram 30 min. gājienā no mūsu viesnīcas (ja zina, kur jāiet un neapmaldās). Dodamies pa ostas promenādi turp. Tuvojoties klubam, arvien vairāk zīmes norāda uz to, kurp jādodas. Vēlamies apskatīt, kāds ir piedāvājums izklaides programmā un cenas. Protams, var braukt arī ar taksi uz klubu, bet mēs nesteidzamies. Kluba durvis atvērtas, dodamies iekšā. Tur mums pārstāvis izstāsta par programmu. Sestdien paredzēts pasākums ar 80-to gadu mūziku ar vietējiem DJ. Ieeja līdz pusnaktij maksā tikai 12 eiro. Atpakaļceļā dodamies iekšā vecpilsētas mūros. Sanāk augstu kāpt līdz nonākam pašā augšā, kur paveras pasakains skats uz pilsētu. Tālumā redzama lidosta, galvenās maģistrāles.

Pēcpusdienā dodamies pastaigā uz Platja den Bossa. Rajons izskatās gandrīz kā spoku pilsēta, jo pārsvarā visas ēkas ir slēgtas. Sastopam vien dažus vietējos iedzīvotājus, kas izveduši suni pastaigā vai devušies skrējienā. Atrodam arī slaveno Bora Bora klubu, kas arī jau savu sezonas darbu beidzis.

Sestdiena paveras ar rudenīgiem lietus mākoņiem, bet siltu laiku. Ik pa laikam uznāk kāds lietus mākonis, nolīst lietus un tad atkal saule spīd. Pie mums tāds laiks varētu būt augustā. Starp lietus mākoņiem izdodas noķert arī kādu saules staru un vasaras pagarinājuma iedegumu, bet lietus laikā vienmēr veiksmīgi izdodas atrast kādu nojumi, kur pārlaist lietusgāzes.

Pirmdienas vakarā pasakains saulriets ir redzams no mūsu viesnīcas numuriņa balkona!

Otrdien dodamies tālāk un nākamo mūsu ceļojuma galamērķi. Lidojam pāri Maljorkai, kur esam ciemojušies iepriekš.

Kaut arī ballīšu sezona Ibicā ir beigusies, tomēr tūristiem sala vēl piedāvā izklaides iespējas. Tiesa gan – nav tik liela izvēle.