Meklēt šajā lapā

sestdiena, 2013. gada 11. maijs

Uz ziemeļiem jeb brīvdienas Helsinkos un Tallinā

Jau labu laiku iepriekš, meklējot iespējas izbraukt ārpus Latvijas uz 2-3 dienām, mūsu uzmanību piesaistīja Helsinki kā ērts galamērķis īsam nedēļas nogales izbraucienam. Pasaules čempionāts hokejā un Latvijas dalība tajā, kā arī iespēja tikt pie salīdzinoši lētām biļetēm, bija pēdējais “pagrūdiens” tam, lai mēs beidzot taisītos ceļā un izmantotu šogad maija svētku lielās brīvdienas no 4.-6. maijam.

Braucam šoreiz četratā un viens no mums jau vairākas reizes ir pabijis Helsinkos. Tāls ceļš gan jāpavada autobusā, bet turpceļā laiks paiet ātri. Aptuveni 6:30 svētdienas rītā autobuss mūs izsēdina Tallinas ostas D terminālā. Esam tieši pie Tallink prāmja, kas mūs nogādā tālāk uz Helsinkiem. Apkārt manam Latvijas hokeja izlases fanus, kas dodas uz spēli tāpat kā mēs.Turpceļā pavadītās 2 stundas paiet ātri, jo vēl paspējām pabrokastot uz prāmja.
Laikapstākļi Helsinkos neiepriecina – mazliet līst lietus. Ar kājām no Helsinku ostas dodamies uz pilsētu. Apmēram 15-20 minūtes un esam gandrīz centrā. Lietus līst arvien vairāk. Kafejnīcas un veikali vēl ciet. Liekas, ka svētdienas rītos somi nesteidzīgi pavada laiku mājās un ar ģimeni, nesteidzas šopingā vai izklaidēs ārpus mājām. Pamazām pilsētas ielās parādās arvien vairāk tūristu. Kad nesteidzoties nonākam līdz Helsinku katedrālei, tur piebrauc vairāki tūristu autobusi un laukums piepildās ar cilvēkiem. Laiks pamazām uzlabojas.

Ielās pamazām mostas arī hokeja līdzjutēji. Bariņš latviešu hokeju fanu satiekas uz ielas ar Krievijas faniem un fotogrāfējas, kaut arī iepriekšējā dienā abas hokeja komandas cīnījušās laukumā.

Pastaigājoties apskatām Helsinku parlamenta ēku, Kluso kapellu, savdabīgo un interesanto Temppeliaukio baznīcu, vietējo Stockmann iepirkšanās centru, kas atveras tikai pēc 12:00, centrālo staciju. Pēcpusdienā jau sākam apzināties veidus un iespējas, kā nokļūt līdz Hatwall arēnai, kurā notiks spēle. Var doties gan ar vilcienu, gan ar tramvaju. Mēs izvēlamies tramvaju un dodamies līdz tā galapunktam. Vēl neliela pastaiga un esam jau tur – dažādu valstu fanu piepildītajā fanu iesildīšanās teltī pie arēnas. Uz 2 lieliem ekrāniem tiek rādītas spēles. Beidzoties Krievijas spēlei teltī ieplūst vēl fani ar Krievijas karogiem pacilātā noskaņojumā, jo ir uzvara piedzīvota. Latvijas izlases fani, apbruņojušies ar vairākām bungām, liekas visskaļākie.

Ieejot iekšā arēnā viss rīb, jo ir vismaz 3 bungas mūsu faniem līdzi. Liekas, ka vietējās burgeru ēstuves darbinieces nav redzējušas tādus fanus un dzirdējušas tādu troksni, jo ar lielu izbrīnu skatās un latviešu hokeju fanu izdarībām.

Pirms spēles Latvijas valsts himnu dzied vietējās dziedātājas, kas latviešu vārdus iemācījušās izrunāt diezgan korekti. Čempionāta talismans Icy ik pa laikam parādās kādā no sektoriem un sasveicinās ar skatītājiem.

Beidzoties spēlei, steidzamies uz staciju atpakaļ, lai paspētu uz tramvaju, kurš mūs nogādā uz Tallink prāmi Star, kur paredzēta nakšņošana un no rīta dodamies atpakaļ uz Tallinu. Latviešu fani ir diezgan pozitīvi noskaņoti, kaut arī ir piedzīvots zaudējums spēlē pret ASV. Neesam vienīgie, kas dodas uz Star prāmi. Ar mums ir vairāki latviešu hokeja fani.

Nākamajā rītā ap 7:30 prāmis dodas uz Tallinu un jau pēc 2 stundām atkal esam izkāpuši Tallinā D terminālī. Līdz vecpilsētai 15 minūšu gājiens. Dodamies pastaigāt pa Tallinu, jo līdz autobusam uz Rīgu ir vairākas stundas laika. Latvijā 6.maijs ir brīvdiena, bet igauņiem ir darba diena. Saulains un silts laiks mūs sagaida Tallinā. Izstaigājam galvenos apskates objektus Tallinas vecpilsētā. Sajūtamies gandrīz kā Rīgā, jo pilsētas skati ir līdzīgi.
Būtībā mums pietika ar vienu dienu Helsinkos, lai izstaigātu pilsētu. Pat palika pāri mazliet laiks. Kaut arī pilsētā ir gan tramvajs, gan autobusi, gan metro, mums visus apskates objektus izdevās ar kājām sasnieg, izņemot arēnu.

Kārtējās garās brīvdienas ir lietderīgi izmantotas izbraucienam ārpus Latvijas robežām un šoreiz uz ziemeļiem, nevis dienvidiem kā parasti. Un šoreiz – ar prāmi, nevis lidmašīnu.

Patīkams nogurums pēc brīvdienām!